Missie en visie

Wij hopen dat jij je thuis gaat voelen in ons veilige nest. We stimuleren jou hier om jezelf te zijn. Dat vinden we ook belangrijk omdat we weten dat jij dan pas echt gaat leren. Onze school heeft twee gebouwen, die allebei kleinschalig en warm aanvoelen. De sfeer is open. We zijn betrokken bij elkaar. Dat voel je en dat merk je als je een duim of een knipoog krijgt.

We willen dat jij hier tot je recht komt. We kijken goed naar wat jij al kan en passen ons aanbod daarop aan. Je krijgt hulp bij wat je nog moeilijk vindt. Zien wij dat je meer kunt, dan kun je naar de plusklas of naar de ontdekclub, waar je thematisch werkt aan uitdagende projecten. Je kunt je hier op veel manieren ontwikkelen. Je krijgt in alle leerjaren Engels en we brengen jou 21ste-eeuwse vaardigheden bij. We willen uit jou halen wat erin zit. Zo kom je steeds een stapje verder.

Als Daltonschool stimuleren we jouw zelfstandigheid. We leren je plannen, keuzes maken en samenwerken. Je leert om te kijken naar jezelf, te zien wat je de volgende keer anders kunt aanpakken en ons te vertellen wat jij voor je ontwikkeling nodig hebt. Daar heb je op allerlei plekken en momenten plezier van. We bieden goed onderwijs en geven jou alle nodige kennis mee. Wij laten je ontdekkend leren. Je zult ervaren hoe leuk het is om dat samen met andere leerlingen te doen. Doordat je plezier krijgt in leren, is de kans groot dat jij je zult blijven ontwikkelen.

Daarnaast stimuleren we jouw doorzettingsvermogen. Gá ermaar voor; dan zul jij je doelen bereiken. We hechten veel waarde aan een goed contact met jouw ouders. Samen helpen we jou verder.

Als team werken wij samen aan steeds beter onderwijs. Daarbij blijven we zelf ook leren. Iedereen heeft z’n eigen sterke punten. Zo versterken we elkaar. We hebben oog en respect voor elkaar, maar zijn wanneer nodig ook kritisch op elkaar en ons werk. Samen maken we keuzes in wat wij belangrijk vinden, en daar gaan we voor.